Tehlike uyarı işaretleri – trafikteki sürücü ve yayaları tehlike durumuna karşı uyarmak amacıyla kullanılan işaretlerdir. Bu işaret ile sürücü ve yayalar tehlike durumu ile ilgili bilgi sahibi olurlar.
T-1a | «SAĞA TEHLİKELİ VİRAJ» detaylı Tehlikeli viraj (dönemeç) veya birbirini izleyen tehlikeli devamlı virajlara yaklaşıldığını bildirir. Hız azaltılır, diğer işaretlerle konulmuş olan geçme yasağı, hız kısıtlaması, duraklama ve park etme yasağına uyulur. Seyredilen yoldaki yasal hız limiti ile virajlar için tespit edilen konforlu dönüş hızı arasındaki farkın 10 km/s ve üzerinde olduğu virajlar tehlikeli viraj olarak işaretlenmelidir. Eğer fark 10km/s’ ten az ise viraj tehlikeli olarak kabul edilmediği için herhangi bir işaretleme yapılmasına gerek yoktur. Ayrıca yasal hız limitinin 50km/s olduğu yerleşim yeri içinde tehlikeli viraj işaretlemesi yapılmasına gerek bulunmamaktadır. |
T-1b | «SOLA TEHLİKELİ VİRAJ» detaylı Tehlikeli viraj (dönemeç) veya birbirini izleyen tehlikeli devamlı virajlara yaklaşıldığını bildirir. Hız azaltılır, diğer işaretlerle konulmuş olan geçme yasağı, hız kısıtlaması, duraklama ve park etme yasağına uyulur. Seyredilen yoldaki yasal hız limiti ile virajlar için tespit edilen konforlu dönüş hızı arasındaki farkın 10 km/s ve üzerinde olduğu virajlar tehlikeli viraj olarak işaretlenmelidir. Eğer fark 10km/s’ ten az ise viraj tehlikeli olarak kabul edilmediği için herhangi bir işaretleme yapılmasına gerek yoktur. Ayrıca yasal hız limitinin 50km/s olduğu yerleşim yeri içinde tehlikeli viraj işaretlemesi yapılmasına gerek bulunmamaktadır. |
T-2a | «SAĞA TEHLİKELİ DEVAMLI VİRAJLAR» detaylı Tehlikeli viraj (dönemeç) veya birbirini izleyen tehlikeli devamlı virajlara yaklaşıldığını bildirir. Hız azaltılır, diğer işaretlerle konulmuş olan geçme yasağı, hız kısıtlaması, duraklama ve park etme yasağına uyulur. Seyredilen yoldaki yasal hız limiti ile virajlar için tespit edilen konforlu dönüş hızı arasındaki farkın 10 km/s ve üzerinde olduğu virajlar tehlikeli viraj olarak işaretlenmelidir. Eğer fark 10km/s’ ten az ise viraj tehlikeli olarak kabul edilmediği için herhangi bir işaretleme yapılmasına gerek yoktur. Ayrıca yasal hız limitinin 50km/s olduğu yerleşim yeri içinde tehlikeli viraj işaretlemesi yapılmasına gerek bulunmamaktadır. |
T-2b | «SOLA TEHLİKELİ DEVAMLI VİRAJLAR» detaylı Tehlikeli viraj (dönemeç) veya birbirini izleyen tehlikeli devamlı virajlara yaklaşıldığını bildirir. Hız azaltılır, diğer işaretlerle konulmuş olan geçme yasağı, hız kısıtlaması, duraklama ve park etme yasağına uyulur. Seyredilen yoldaki yasal hız limiti ile virajlar için tespit edilen konforlu dönüş hızı arasındaki farkın 10 km/s ve üzerinde olduğu virajlar tehlikeli viraj olarak işaretlenmelidir. Eğer fark 10km/s’ ten az ise viraj tehlikeli olarak kabul edilmediği için herhangi bir işaretleme yapılmasına gerek yoktur. Ayrıca yasal hız limitinin 50km/s olduğu yerleşim yeri içinde tehlikeli viraj işaretlemesi yapılmasına gerek bulunmamaktadır. |
T-3a | «TEHLİKELİ EĞİM (İniş)» detaylı İniş eğimli yol kesimine girileceğini bildirir. Hız azaltılır, iniş eğimli kesimi çıkışta kullanılan vitese inmek için uygun vitese geçilir. Bu işaret levhaları, tehlikeli olduğu düşünülen iniş ya da çıkış eğimli yol kesimlerini gösterir ve özellikle kamyon vb. büyük araç sürücülerinin vites düşürmeleri gerektiğini bildirir. Uyarı levhası üzerinde belirtilen eğim derecesi, uyarıya konu olan yol kesiminin ortalama eğimi olmalıdır. |
T-3b | «TEHLİKELİ EĞİM (Çıkış)» detaylı Çıkış eğimli yol kesimine girileceğini bildirir. Çıkış eğimli kesimi rahat geçmek için uygun vitese geçilir, diğer işaretlerle bildirilen hususlara uyulur. Bu işaret levhaları, tehlikeli olduğu düşünülen iniş ya da çıkış eğimli yol kesimlerini gösterir ve özellikle kamyon vb. büyük araç sürücülerinin vites düşürmeleri gerektiğini bildirir. Uyarı levhası üzerinde belirtilen eğim derecesi, uyarıya konu olan yol kesiminin ortalama eğimi olmalıdır. |
T-4a | «İKİ TARAFTAN DARALAN KAPLAMA» detaylı İleride daimi(köprü, menfez gibi) veya arıza nedeniyle kaplamanın heriki taraftan daralmış olduğunu bildirir. Hız azaltılır, diğer işaretlerle bildirilen hususlara (geçme yasağı, hız kısıtlanması, karşıdan geçene yol ver gibi) uyulur. Bu işaretler, devamlı veya geçici nedenlerle yol kaplamasının her iki taraftan veya sağdan-soldan önlem almaksızın yan yana geçemeyebilecekleri kesimleri belirtmek amacı ile kullanılmalıdır. |
T-4b | «SAĞDAN DARALAN KAPLAMA» detaylı İleride kaplamanın daimi ve arıza nedeniyle sağdan daralmış oldugunu bildirir. Hız azaltılır, diğer işaretlerle bildirilen hususlara uyulur. Bu işaretler, devamlı veya geçici nedenlerle yol kaplamasının her iki taraftan veya sağdan-soldan önlem almaksızın yan yana geçemeyebilecekleri kesimleri belirtmek amacı ile kullanılmalıdır. |
T-4c | «SOLDAN DARALAN KAPLAMA» detaylı İleride kaplamanın daimi ve arıza nedeniyle soldan daralmış oldugunu bildirir. Hız azaltılır, diğer işaretlerle bildirilen hususlara uyulur. Bu işaretler, devamlı veya geçici nedenlerle yol kaplamasının her iki taraftan veya sağdan-soldan önlem almaksızın yan yana geçemeyebilecekleri kesimleri belirtmek amacı ile kullanılmalıdır. |
T-5 | «AÇILAN KÖPRÜ» detaylı Bu işaret levhası, karayolu üzerindeki trafiği engelleyecek şekilde açılabilen köprüleri bildirmek için kullanılabilir. |
T-6 | «DENİZ VEYA NEHİR KIYISINDA BİTEN YOL» detaylı Bu işaret levhası, yolun deniz ya da nehir kıyısında son bulduğunu ve taşıtların suya düşme tehlikesinin olduğu uyarısında bulunur. Bu işaret levhası rıhtımları belirtmek için de kullanılabilir. |
T-7 | «KASİSLİ YOL» detaylı Bu işaret levhası, taşıtların daha önceki yol şartlarına göre normal hızlarını düşürmedikleri takdirde, taşıtları tehlikeye düşürebilecek hendek, kasis, çukur, tekerlek izi ve benzeri üst yapı bozukluklarını uyarmak için kullanılır. Kaplama ile köprüler arasındaki trafik güvenliğini tehlikeye düşürebilecek kot farkları da bu işaret levhası ile bildirilir. |
T-8 | «KAYGAN YOL» detaylı Bu trafik işaret levhası, yol yüzeyinin kaygan olduğu hakkında uyarıda bulunur ve sürücülerin fren yapmamaları, hızlanmamaları ve ani manevralar yapmamaları gerektiğini bildirir. |
T-9 | «GEVŞEK MALZEMELİ ZEMİN» detaylı Bu işaret levhası, taşıt yolu üzerinde gevşek malzeme olduğunu ve öndeki araçlardan taş sıçrayabileceğini bildirir. |
T-10 | «GEVŞEK ŞEV» detaylı Bu işaret levhası, yarma şevinden taşıt yolu üzerine taş ve kaya parçaları yuvarlanabileceğini ve/veya kaplama üzerinde taş ve kaya parçaları olabileceğini gösterir. Sürücülerin bu işaret ile belirtilen kesime yaklaşırken yavaşlamaları ancak bu kesimde durmamaları ve park etmemeleri gerektiğini bildirir. |
T-11 | «YAYA GEÇİDİ» detaylı Bu işaret levhaları, ileride yaya geçidi olduğu uyarısında bulunur. Hız düşürülmeli. Yaya geçidine dikkatli yaklaşılmalıdır. |
T-12 | «OKUL GEÇİDİ» detaylı Bu işaret levhası, okul ya da oyun alanları gibi çocukların sık sık geçtiği yol kesimlerini belirtmek için kullanılır. Bu işaret levhasını gören sürücüler hızlarını düşürmeli ve ani bir duruş için hazırlıklı olmalıdırlar. |
T-13 | «BİSİKLET GEÇEBİLİR» detaylı Bu işaret levhası, bir bisiklet yolunun bu işaretin konulduğu yola bağlandığını ya da bisikletlilerin yol eksenini dik olarak karşıya geçebilecekleri kesimleri belirtmek için kullanılır. |
T-14a | «EHLİ HAYVANLAR GEÇEBİLİR» detaylı Bu işaret levhaları, yol üzerinde bir hayvan olabileceğini ve/veya hayvanların geçiş yaptıkları bir kesim olduğunu ve aynı zamanda kaplama üzerinde kir ve çamur olabileceğini belirtmek için kullanılır. |
T-14b | «VAHŞİ HAYVANLAR GEÇEBİLİR» detaylı Bu işaret levhaları, yol üzerinde bir hayvan olabileceğini ve/veya hayvanların geçiş yaptıkları bir kesim olduğunu ve aynı zamanda kaplama üzerinde kir ve çamur olabileceğini belirtmek için kullanılır. |
T-15 | «YOLDA ÇALIŞMA» detaylı Bu işaret levhası, ilerideki yol kesiminde yol çalışmasının olduğunu, kaplama üzerinde kir ve/veya çamur nedeniyle yol yüzeyinin kaygan olabileceğini belirtir. Yolda çalışma işaret levhalarının her zaman, yolun her iki tarafına konulması ve bunların sarı zeminli dörtgen bir levhanın içinde olması gerekir. |
T-16 | «IŞIKLI İŞARET CİHAZI» detaylı Bu işaret levhası, ışıklı işaret cihazları ile kontrol edilen kavşakları belirtmek için kullanılır. Hız azaltılarak yaklaşılmalı. Işıklı cihazlardan gelebilecek DUR uyarısına hazırlıklı olunmalıdır. |
T-17 | «HAVALİMANI (Alçak Uçuş)» detaylı Bu işaret levhası, karayolu üzerinden alçaktan geçen uçakların olabileceğini ve sürücülerin bu kesimlerde ani gürültülere karşı hazırlıklı olmaları gerektiğini bildirir. |
T-18 | «YANDAN RÜZGAR» detaylı Bu işaret levhaları, sık sık yandan kuvvetli rüzgar esen yüksek köprüler, dolgular vb. yol kesimlerini belirtmek için kullanılabilir. Bu işaret levhası, aynı zamanda sürücülerin hızlarını düşürmeleri ve önlerindeki araçları geçmekten kaçınmaları gerektiğini bildirir. |
T-19 | «İKİ YÖNLÜ TRAFİK» detaylı Bu işaret levhası, iki yönlü trafiğin işlediği yol kesimlerini belirtir. Bu işaret levhası, tek yönlü yol kesiminin geçici ya da sürekli olarak iki yönlü yola dönüştüğü zaman da kullanılır. |
T-20 | «DİKKAT» detaylı Bu işaret levhası, tehlike uyarı işaretleri (T Grubu) ile belirlenen tehlikeler dışında kalan diğer tehlikeler hakkında uyarıda bulunmak amacıyla kullanılabilir. Dikkat levhası ile belirtilen tehlikenin cinsi mutlaka ilave bir panelle belirtilmelidir. Bu işaret levhası, tek başına kullanılamayacağı gibi tehlike uyarı işaretleri ile belirtilen tehlikelere veya trafik tanzim işaretleri ile verilen yasaklama ve kısıtlamalara dikkat çekmek için de kullanılamaz. Ayrıca, tali yoldan veya bir mülkten çıkabilecek araçları uyarmak için de (İş Makineleri Çıkabilir-Askeri Araç Çıkabilir vb. gibi) bu işaret levhası kullanılmamalıdır. |
T-21 | «KONTROLSÜZ KAVŞAK» detaylı Bu işaret levhası, ileride genel geçiş önceliği kuralının yürürlükte olduğu, diğer bir ifadeyle sağdan gelmekte olan araçların ilk geçiş hakkına sahip olduğu ve hızın düşürülmesi gerektiği kontrolsüz kavşakları bildirmek için kullanılabilir. |
T-22a | «ANA YOL-TALİ YOL KAVŞAĞI» detaylı Bu işaret levhaları, bir tali yol kavşağına yaklaşılmakta olduğunu, bu işaretin kullanıldığı yoldaki trafiğin ilk geçiş hakkına sahip bulunduğunu ve tali yoldan yaklaşmakta olan sürücülerin ana yola girmeden önce yol vermelerinin veya durmalarının gerekli olduğunu bildirir. |
T-22b | «ANA YOL-TALİ YOL KAVŞAĞI» detaylı Bu işaret levhaları, bir tali yol kavşağına yaklaşılmakta olduğunu, bu işaretin kullanıldığı yoldaki trafiğin ilk geçiş hakkına sahip bulunduğunu ve tali yoldan yaklaşmakta olan sürücülerin ana yola girmeden önce yol vermelerinin veya durmalarının gerekli olduğunu bildirir. |
T-22c | «ANA YOL-TALİ YOL KAVŞAĞI» detaylı Bu işaret levhaları, bir tali yol kavşağına yaklaşılmakta olduğunu, bu işaretin kullanıldığı yoldaki trafiğin ilk geçiş hakkına sahip bulunduğunu ve tali yoldan yaklaşmakta olan sürücülerin ana yola girmeden önce yol vermelerinin veya durmalarının gerekli olduğunu bildirir. |
T-22d | «ANA YOL-TALİ YOL KAVŞAĞI» detaylı Bu işaret levhaları, bir tali yol kavşağına yaklaşılmakta olduğunu, bu işaretin kullanıldığı yoldaki trafiğin ilk geçiş hakkına sahip bulunduğunu ve tali yoldan yaklaşmakta olan sürücülerin ana yola girmeden önce yol vermelerinin veya durmalarının gerekli olduğunu bildirir. |
T-22e | «ANA YOL-TALİ YOL KAVŞAĞI» detaylı Bu işaret levhaları, bir tali yol kavşağına yaklaşılmakta olduğunu, bu işaretin kullanıldığı yoldaki trafiğin ilk geçiş hakkına sahip bulunduğunu ve tali yoldan yaklaşmakta olan sürücülerin ana yola girmeden önce yol vermelerinin veya durmalarının gerekli olduğunu bildirir. |
T-23a | «SAĞDAN ANA YOLA GİRİŞ» detaylı Bu işaretler, bölünmüş yola katılan yan yollar veya köprülü kavşakların bağlantı yollarını bildirmek için kullanılır. Aynı yönde birden fazla şeridi bulunan yollarda yolun yalnızca kastedilen kenarında kullanılması yeterlidir. |
T-23b | «SOLDAN ANA YOLA GİRİŞ» detaylı Bu işaretler, bölünmüş yola katılan yan yollar veya köprülü kavşakların bağlantı yollarını bildirmek için kullanılır. Aynı yönde birden fazla şeridi bulunan yollarda yolun yalnızca kastedilen kenarında kullanılması yeterlidir. |
T-24 | «DÖNEL KAVŞAK» detaylı Bu işaret levhası, ilerideki modern dönel kavşak olduğunu belirtmek amacı ile kullanılır. Bu tehlike uyarı işareti, görüş olanağının sınırlı olduğu ya da modern dönel kavşağın başka bir nedenden dolayı tehlike arz ettiği durumda kullanılır. Ayrıca yön levhalarından yararlanmak sureti ile de bir modern dönel kavşak hakkında bilgi verme imkânı göz önünde bulundurulmalıdır. Başka bir deyişle modern dönel kavşak yaklaşımında kavşak öncesi yön levhası kullanılmış olması halinde bu işaret levhasının kullanımına gerek yoktur. |
T-25 | «KONTROLLÜ DEMİRYOLU GEÇİDİ» detaylı Bu işaret levhası, demiryolu hattının her iki tarafında da bariyer veya benzeri bir sistemle kontrol edilen bir hemzemin geçit bulunduğunu bildirir. Işıklı veya sesli DUR ikazına uyulur. |
T-26 | «KONTROLSÜZ DEMİRYOLU GEÇİDİ» detaylı Bu işaret levhası, demiryolu hattının her iki tarafında da bariyer veya benzeri bir sistemle kontrol edilmeyen bir hemzemin geçit bulunduğunu bildirir. DUR-DİNLE-GÖR-GEÇ kuralına uyulmalıdır. |
T-27a | «KONTROLSÜZ DEMİRYOLU GEÇİDİ (Tek Hat)» detaylı Tek hatlı bir demiryolu geçidine gelindiğini ve ilk geçiş hakkının demiryolu taşıtlarına verilmesi gerektiğini bildirir. Bu işaret levhalarının, demiryolu geçidinin tam konumunu göstermek üzere bariyeri olmayan (kontrolsüz) demiryolu hemzemin geçitlerinin her iki tarafına da konulması gerekir. |
T-27b | «KONTROLSÜZ DEMİRYOLU GEÇİDİ (En az 2 Hat)» detaylı İki veya daha fazla hatlı demiryolu geçidine gelindiğini ve ilk geçiş hakkının demiryolu taşıtlarına verilmesi gerektiğini bildirir. Bu işaret levhalarının, demiryolu geçidinin tam konumunu göstermek üzere bariyeri olmayan (kontrolsüz) demiryolu hemzemin geçitlerinin her iki tarafına da konulması gerekir. |
T-28a, T-28b | «DEMİRYOLU GEÇİDİ YAKLAŞIM LEVHALARI (Sağ) (Sol)» detaylı Bu işaret levhaları, uyarı levhalarının görünürlüğünü artırmak ve hemzemin geçide olan mesafeyi belirtmek amacıyla hemzemin geçitlerin yaklaşımında kullanılır. Hız azaltılır, kavşakta veya demiryolu geçidinde ilgili diğer levhalarda açıklandığı şekilde hareket edilir. |
T-29a, T-29b | «DEMİRYOLU GEÇİDİ YAKLAŞIM LEVHALARI (Sağ) (Sol)» detaylı Bu işaret levhaları, uyarı levhalarının görünürlüğünü artırmak ve hemzemin geçide olan mesafeyi belirtmek amacıyla hemzemin geçitlerin yaklaşımında kullanılır. Hız azaltılır, kavşakta veya demiryolu geçidinde ilgili diğer levhalarda açıklandığı şekilde hareket edilir. |
T-30a, T-30b | «DEMİRYOLU GEÇİDİ YAKLAŞIM LEVHALARI (Sağ) (Sol)» detaylı Bu işaret levhaları, uyarı levhalarının görünürlüğünü artırmak ve hemzemin geçide olan mesafeyi belirtmek amacıyla hemzemin geçitlerin yaklaşımında kullanılır. Hız azaltılır, kavşakta veya demiryolu geçidinde ilgili diğer levhalarda açıklandığı şekilde hareket edilir. |
T-31a, T-31b | «KÖPRÜ BAŞI LEVHASI (Sağ) (Sol)» detaylı Bu işaret levhaları, yolda köprü olduğu konusunda sürücüleri uyarmak için köprü korkuluklarına monte edilir. Bölünmüş yollarda, refüj aralığında köprü korkuluğu yoksa (T-31 b) nolu levha kullanılmayacaktır. |
T-32 | «ENGEL İŞARETİ» detaylı Engel işareti, yolun tamamının geçici olarak taşıt trafiğine kapatıldığı durumlarda, TT-5 veya TT-35a ve TT-35b nolu işaret levhaları ile sarı veya kırmızı renkli flaşörlerle birlikte kullanılır. |
T-33a,T-33b,T-33c | «TEHLİKELİ VİRAJ YÖN LEVHASI» detaylı Bu işaret levhaları, sürücülere kılavuzluk sağlamak amacı ile tehlikeli virajlarda, T-1a,b veya T-2a,b nolu işaret levhalarından sonra kullanılır. T-33a nolu Tehlikeli Viraj Yön Levhaları, uzun ve tehlikeli virajların dış kenarında kullanılmalıdır. Bütün viraj boyunca levhanın açısı trafiğin akış yönüne bakıyor olmalıdır. İki yönlü yollarda, T-33a nolu Tehlikeli Viraj Yön Levhalarının her konumda çift olarak konulması ve trafiğin her iki istikametine de bakıyor olması gerekir. T-33b nolu Tehlikeli Viraj Yön Levhaları devlet yollarında kullanılmakla birlikte yüksek hızlı il yollarında da kullanılabilir. Aynı amaca hizmet eden T-33c nolu Tehlikeli Viraj Yön Levhaları ise sadece il yollarında kullanılır. |
T-33d,T-33e,T-33f
| «ONARIM YAKLAŞIM LEVHASI (Sağ) (Sol)» detaylı Bu işaret levhaları, kaplamanın sürücülerin rahatça göremeyecekleri şekilde daraldığı kesimlerin ve çalışma mahallerinde yol üzerindeki ya da yolun hemen yanındaki engellerin işaretlenmesi amacıyla kullanılır. Onarım Yaklaşım Levhalarından T-33d nolu işaret levhası, daralmanın sağda olması halinde, T-33e nolu işaret levhası daralmanın solda olması halinde kullanılır. T- 33f nolu işaret levhası ise her iki durumda da ters çevrilmek suretiyle kullanılabilir. Şekil 4’te kaplamanın sağ taraftan daralması durumunda T-33d nolu Onarım Yaklaşım Levhasının kullanımına ilişkin bir örnek bulunmaktadır. |
T-34a, T-34b | «REFÜJ BAŞI EK LEVHASI (Sağ) (Sol)» detaylı T-34a nolu işaret levhası, yoldaki veya yol kenarındaki (ör: köprü ayakları) bir engelin önüne, engelin solundan geçilmesi gerektiğini bildirmek için kullanılır. T-34b nolu işaret levhası ise, yoldaki veya yol kenarındaki (ör: köprü ayakları) bir engelin önüne, engelin sağından geçilmesi gerektiğini bildirmek için kullanıldığı gibi, bölünmüş yollarda refüj başlarını uyarmak için TT-36a nolu Sağdan Gidiniz levhaları altında, bu levhanın anlamını ve etkinliğini artırmak amacıyla da kullanılır. |
T-35 | «DÖNÜŞ ADASI EK LEVHASI» detaylı Bu işaret levhası, ana güzergâh üzerinden, ayrılma şeridinden sağa veya sola dönüşle ayrılan trafiği uyarmak amacı ile Kavşak İçi Yön Levhalarının altında kullanılabileceği gibi yalnız başına da kullanılabilir. Bu işaret levhası ayrıca, taşıt yollarının bir ayırıcı ile ayrılmış olmasına rağmen, bu yolların aynı yöndeki taşıt trafiğine ait olduğunu ve okların gösterdiği her iki yönden de gidilebileceğini belirten TT-36c nolu Her İki Yandan Gidiniz levhalarının altında da kullanılabilir. |
T-36 | «DÜŞÜK BANKET» detaylı Bu işaret levhası, trafiğin seyretmekte olduğu kaplama ile banket arasındaki trafik güvenliğini tehlikeye atacak seviye farklarını uyarmak için kullanılır. Bu işaret levhası, ayrıca yumuşak banketi uyarmak içinde kullanılabilir. Bu işaret levhası hiç banket bulunmayan veya dar olan banketin devamındaki dik şevleri işaretlemek amacıyla kullanılmamalıdır. |
T-37 | «GİZLİ BUZLANMA» detaylı Bu işaret levhası, seyir halinde bulunulan yolun diğer kesimlerine nazaran önceden beklenilmeyen ve tahmin edilemeyen buzlanmalar olabileceğini bildirir. Bu işaret levhası, köprü üstleri, yamaçlardan dolayı güneş görmeyen yollar ile nemli yerlerde oluşabilecek ve seyir halinde bulunulan yolun, diğer kesimlerine nazaran önceden fark edilemeyen, ancak ilgililer tarafından yapılan araştırmalara ve gözlemlere dayalı olarak gizli buzlanma olduğu belirlenen kesimleri bildirmek amacıyla kullanılmalıdır. |
T-38 | «TRAFİK SIKIŞIKLIĞI» detaylı Bu işaret levhası, yolun ilerideki kesiminde trafik sıkışıklığı olabileceği ve hızlarını düşürmeye veya durmaya hazırlanmaları konusunda sürücüleri uyarmak için kullanılır. Bu işaret levhası aynı zamanda sürücülerin alternatif güzergâhları değerlendirmeleri gerekliliğini de belirtir. |
T-39 | «TRAMVAY HATTI İLE OLUŞAN KAVŞAK» detaylı Bu işaret levhası, bir tramvay hattı ile oluşan kavşak konusunda uyarıda bulunmak için kullanılır. |



















































